עוד כמה מילים על תמ"א 38

תמ"א 38 היא תוכנית שהוקמה על מנת להגן על המבנים מפני רעידות אדמה. התכנית מעודדת יזמים וקבלנים לשפץ מבנים כאלה על ידי מתן הטבות שונות כגון הקלות בבניה, וזכויות בניה שונות למבנה (קומה אחת או שתיים).המטרה של התוכנית הזאת היא להגן על הבניינים מפני רעידות אדמה, מבנים שנבנו לפני שנת 1978 אינם עומדים בתקן, ולכן פגיעים לרעידות אדמה.

תמ"א 38 תיקון 2

תמ"א 38 תיקון 2 מאפשר להרוס בניין ישן ולבנות במקומו בניין חדש. התיקון הזה הוביל יזמים חדשים וישנים אל התחום, בעקבות האטרקטיביות שלו. המחוקק מעודד יישום תמ"א 38 מכוח התיקון הזה, מכיוון שהוא מניח כי בנייה של בניין חדש עדיפה על חיזוקו של בניין ישן עם הרחבת דירות ותוספות שונות כגון מרפסות או קומות נוספות למעלה. בנוסף התיקון הזה נותן תמריץ נוסף לייזמים. בניגוד לתמ"א 38 "הקלאסית", שדורשת מהקבלן רק לעבות את היסודות, פה נדרש הקבלן לבנות בניין מאפס. לכן, הקבלן יקבל 2.5-3 יחידות דיור חדשות על כל יחידת דיור קיימת. זכויות הבניה גדלו בהרבה.

מה יוצא לדיירים מהתמ"א 38

דיירים שבוחרים לקחת חלק בתמ"א 38 תיקון 2, נהנים קודם כל מדירה חדשה בבניין חדש ואיכותי יותר. יש להם אפשרות להרחיב את הדירה, להוסיף מרפסת ועוד.. בנוסף בזמן הפינוי מהדירה הדיירים מקבלים דמי שכירות, והיזמים משלמים על העלויות הלוגיסטיות של ההובלה, נהוג שהיזם נושא בכל התשלומים, המיסים והאגרות.

גיוס אשראי לתמ"א 38

יזמים רבים נתקעו ללא אשראי להמשך הפרוייקט וחיפשו משקיע בנרות ללא יכול למצוא עקב חוסר הרווחיות של פרוייקטים כאלו. כעת לאחר כניסת תיקון השני, קרנות רבות ישמחו לתרום כסף לפרוייקטים שלהם בתמורה לחלוקה ברווחים. אם אתה יזם כזה, הכנס לתמ"א 38 קפיטל לקבלת פרטים נוספים על גיוס הון ואשראי לתמ"א 38.

You may also like...